חוג שחייה לתינוקות

מהו חוג שחייה לתינוקות ומהם יתרונותיו? היכן מתקיימים לימודי שחייה לתינוקות ומה חשוב לדעת על פעילות שחייה עם תינוקות? כל התשובות בכתבה שלפניכם.

פעילות שחייה לתינוקות – מה זה בכלל?

פעילות שחייה לתינוקות היא למעשה פעילות שחייה משותפת להורה ולתינוק והיא מיועדת לפעוטות מגיל שלושה חודשים ועד לילדים בגיל 4. פעילות זו התפתחה במרוצת שנות ה-70 של המאה הקודמת במדינות שונות מסביב לעולם והיא הגיעה לישראל לקראת סוף שנות ה-90 ומאז ועד היום הפעילות צוברת פופולאריות רבה בקרב ההורים הישראליים  וזאת לנוכח היתרונות הרבים הנלווים לפעילות המיושמת במסגרת חוגי שחייה לתינוקות במגוון רחב של מתחמי בריכה לתינוקות המותאמים לצורכי קיומה של הפעילות.

יתרונות חוג שחייה לתינוקות
יתרונות חוג שחייה לתינוקות

מהו חוג שחייה לתינוקות?

חוגי שחייה לתינוקות הם למעשה לימודי שחייה לתינוקות המותאמים לגילו של התינוק בהתאם להתפתחותו. לימודים אלו מתקיימים בתוך בריכות שחייה ייעודיות בהן טמפרטורת המים הינה 33 מעלות וזאת בניגוד לטמפרטורות המים בבריכות שחייה רגילות בהן היא עומדת על 28 מעלות לערך. כמו כן, בריכות שחייה המיועדות למטרות שחייה לתינוקות הן בריכות בהן מתקיימת פעילות סירקולציה גבוהה מאוד של המים ומצויה בהן כמות נמוכה ומזערית של כלור וזאת על מנת להפוך את הבריכה לסביבה בטוחה ונעימה יותר עבור התינוק/ת.

במסגרת שיעורי שחייה לתינוקות המתקיימים בכל חוג שחייה המיועד לתינוקות מושם דגש מקצועי בשלב הראשון על הסתגלות התינוק לסביבת מי הבריכה ולאחר מכן על פיתוח מיומנויות שחייה בקרב התינוק בהתאם לקצב התפתחותו וגילו.

שיעורי שחייה לתינוקות – כל היתרונות

פעילות שחייה לתינוקות המתקיימת במסגרת כל חוג שחייה לתינוקות מקצועי, מאפשרת לכם ההורים ליהנות ממגוון רחב של יתרונות הקשורים להתפתחות תינוקכם. בין יתר היתרונות הנלווים לפעילות שחייה לתינוקות תוכלו למצוא:

  • פעילות המותאמת לצרכיו של כל תינוק וילד ומסייעת לו להתפתח בהתאם לקצב האישי שלו
  • פעילות חווייתית  במסגרתה מושם דגש על פיתוח מיומנויות מוטורית שונות
  • ביצוע של תרגילי שחייה שונים המותאמים לגיל התינוק שמטרתם לחזק את מערכת השרירים, הקואורדינציה ושיווי המשקל.
  • חיזוק הביטחון העצמי, הדימוי העצמי ועצמאותו של התינוק או הילד
  • חיזוק הקשר עם ההורה
  • כמו כן, מחקרים שונים בתחום הפעילות המים לתינוקות הוכיחו קשר ישיר בין הפעילות לבין שיפור האינטליגנציה של התינוק
  • פעילות חווייתית התורמת לשיפור הריכוז והערנות של התינוק או הילד
  • פעילות חווייתית המאפשרת יצירת אינטראקציה עם יתר הפעוטות המשתתפים בפעילות

ומעל הכול, רכישת מיומנויות שחייה המאפשרת לילדיכם לשחות בכל סגנונות השחייה הקיימים כבר בסביבת גיל 4-5.

מספר מילים על בריכה לתינוקות

כפי שציינו למעלה, בריכות השחייה בהן מתקיימים חוגי שחייה לתינוקות הן בריכות בהן מתקיימים תנאים אופטימאליים למטרות פעילות במים ומתחת למים עם תינוקכם. בריכות אלו מתוחזקות באמצעות מערכות בקרה ממוחשבות ומתקדמות האחראיות על רמת התחזוקה האופטימאלית ועל עמידתה של הבריכה בכל התקנים הנדרשים לפי תקנות משרד הבריאות.

ברוב המקרים, חוגי השחייה לתינוקות מתקיימים בתוך מתחמי בריכה מקורים המאפשרים פעילות שוטפת לאורך כל ימות השנה. כמו כן, מתחמים אלו מאובזרים במלתחות, חדרי הלבשה, פינות ישיבה ומתקנים נוספים המותאמים לתינוקות, ילדים והוריהם.

מה לומדים במסגרת שיעורי שחייה לתינוקות וילדים?

חוגי השחייה לתינוקות המתקיימים בכל רחבי הארץ, משלבים בתוכם מגוון רחב של פעילויות מים ולימודי שחייה המותאמים בין היתר לגיל התינוק/ילד ובהתאם למידת ההתמדה שלכם כהורים ושל הילדים במסגרת ההשתתפות בחוג. בשבועות הראשוניים ללימודי שחייה התינוק/פעוט הפעילות במים הינה משותפת ביחד עם ההורה ומטרתה לסגל את התינוק למי הבריכה ולאווירה החווייתית הנלווית לפעילות.

לאחר כחודש ימים לערך, כאשר שיעורי השחייה מתקיימים במסגרת שבועית או דו-שבועית, שיעורי השחייה מתמקדים בכניסה אל מתחת למים (צלילות) ובנוסף בהמשך עבודת הרגליים והידיים של התינוק כאשר אתם אוחזים בו. עבודת הרגליים והידיים תורמת רבות לחיזוק השרירים ושיפור הקואורדינציה ושיווי המשקל.

בשלבים מתקדמים יותר של החוג ולקראת גיל שנה עד שנתיים, תינוקכם ילמד כיצד לייצר תנועת גוף בתוך המים באמצעות עבודת ידיים ורגליים משולבת, כאשר לקראת גיל שנתיים תינוקכם כבר יידע לשחות למרחק של עד 5 מטרים מתחת למים ללא הרמת ראשו מעל פני המים. בין הגילאים שנתיים עד שלוש, ילדיכם כבר ילמדו לשחות עם סנפירים ויתרגלו סגנונות שחייה שונים כאשר לקראת גיל 4-5 הם כבר ילמדו לשחות את כל סגנונות השחייה האפשריים.

אף על פי שחוגי השחייה לתינוקות וילדים הינם חוגים מתמשכים המותאמים לכל שלב בהתפתחותו של ילדיכם, תוכלו להשתלב בחוגי השחייה השונים גם לפרקי זמן קצרים יותר, כלומר למספר חודשים בטווח הגילאים שבין שלושה חודשים עד שנה, טווח הגילאים בין שנה עד שנתיים וטווח הגילאים בין שנתיים לארבע.

בנוסף, תוכלו ליהנות מחוגים קצרי מועד המיועדים בעיקר לצרכי הסתגלותו של תינוקכם לסביבת הבריכה. חוגי שחייה אלו לתינוקות שמים דגש מקצועי יותר על ההיבט החוויתי הנלווה לפעילות במים המשותפת להורה ולתינוק כאחד והם פחות מיועדים למטרות לימודי שחייה לתינוקות.

לסיכום, חוג שחייה לתינוקות מהווה את אחד מהחוגים האופטימאליים ביותר עבור תינוקכם והם מאפשרים לכל אחד ואחת מההורים שביניכם ליהנות ממגוון רחב של יתרונות הקשורים להתפתחותו המוטורית והקוגניטיבית של ילדיכם ואין זה משנה אם מדובר בחוגים ארוכי טווח או חוגים קצרים יותר.

 

, ,
You may also like
Latest Posts from

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *