שאלות נפוצות על חוג שחייה לפעוטות

מעוניינים לרשום את תינוקכם לאחד מאותם חוגי שחייה לפעוטות? רוצים לדעת מהו חוג לשחייה לפעוטות והם יתרונותיו? מחפשים אחר מידע מקצועי אודות חוגי שחייה לתינוקות? בשורות שלפניכם תוכלו למצוא מספר שאלות נפוצות ולצידן תשובות מקצועיות על אודות חוגי שחייה לתינוקות.

מהו חוג שחייה לפעוטות – שאלות נפוצות

חוגי השחייה לפעוטות הם למעשה שיעורי שחייה לפעוטות המתקיימים בתוך בריכה לתינוקות אשר הותאמה לצורך כך. חוגים אלו מתקיימים במסגרת פעילות מים משותפת להורה ולתינוק והם מתמקדים בביצוע תרגילי שחייה המותאמים לפעוטות מגיל שלושה חודשים ואילך.

שאלות נפוצות על חוג שחייה לפעוטות
שאלות נפוצות על חוג שחייה לפעוטות

האם שחיית תינוקות מתאפשרת ללא ההורה?

חוג שחייה לתינוקות הינו חוג משותף להורה ולילד ולאורך כל שעות החוג ההורה נמצא בתוך הבריכה יחד עם התינוק. בשלבים המקדימים של החוג, התינוק ממוקם על מנשא מיוחד המחובר לגופו של ההורה ובשלבים מתקדמים יותר התינוק לומד להזיז את ידיו ורגליו לצרכי ניידות בתוך המים ומתחת המים. בכל מקרה, שחיית תינוקות לא מתאפשרת ללא הימצאותו של ההורה בתוך הבריכה ובשלבים המתקדמים יותר (בסביבות גיל 3-4) י ללא השגחתו של ההורה משפת הבריכה.

היכן מתקיימים חוגי השחייה לתינוקות?

קורס שחייה לתינוקות יכול להתקיים אך ורק במתחמי בריכה לתינוקות. מתחמים אלו מחויבים בעמידה בכל התקנות של משרד הבריאות בנוגע לתפעול בריכות שחייה לתינוקות, כאשר בין יתר התנאים המאפשרים שחיית תינוקות בבריכה ניתן למצוא: טמפרטורת מים קבועה של 32 עד 34 מעלות, מערכות בקרה ממוחשבות, כלור במינונים נמוכים, פעולות סירקולציה גבוהה במיוחד של מי הבריכה ועוד.

מהו טווח הגילאים של חוגי השחייה לתינוקות?

כיום, תוכלו ליהנות מהיצע מגוון של קורסי שחייה לתינוקות, פעוטות וילדים, כאשר הקורס המורחב וארוך הטווח ביותר הינו קורס המיועד לתינוקות מגיל שלושה חודשים ועד גיל 4-5 שנים. בכל מקרה, שחייה לתינוקות במסגרת חוג שחייה לפעוטות מתאפשרת אך ורק מגיל שלושה חודשים, כאשר חלק מהקורסים המתקיימים בנושא מאפשרים לכם ליהנות ממסלולי לימוד מגוונים לגילאי שלושה חודשים עד שנה, גילאי שנה עד שנתיים וגילאי שנתיים עד 4-5.

האם התינוק באמת רוכש מיומנויות שחייה ?

בהחלט. מהשלב הראשון להימצאותו במים, התינוק מסגל לעצמו יכולות מוטוריות שבהמשך הדרך יאפשרו לו לרכוש מיומנויות שחייה. תינוקות המתמידים בחוגי השחייה השונים ומתפתחים בהם בהתאם לגילם הכרונולוגי יכולים להגיע לסביבת גיל 4-5 כאשר הם יודעים לשחות בכל סגנונות השחייה הקיימים.

מהי תדירות השיעורים בקורסי השחייה?

תדירות השיעורים משתנה מקורס לקורס וממקום למקום בו מתקיימים חוגי שחייה לפעוטות. ברוב המקרים, מדובר בחוג שבועי או אחת לשבועיים, כאשר כל שיעור שחייה אורך בין 35 דקות עד 45 דקות.

מהם השלבים השונים בחוגי שחייה ממושכים לתינוקות מגיל 3 חודשים עד גיל 4 שנים?

שיעורי השחייה לפעוטות המתקיימים במסגרת חוגים ארוכי טווח, מאפשרים לתינוקכם לרכוש מיומנויות שחייה במספר שלבים שונים המותאמים לקצב התפתחותו וגילו. בשלבים המקדימים יותר של הקורס, הפעילות במים מיועדת בעיקר לצרכי הסתגלות של תינוקכם למי הבריכה. לאחר מכן, הפעילות במים משלבת בתוכה מספר תרגילים המיושמים ביחד עם ההורים, לרבות, צלילה מתחת לפני המים, תרגול תנועות ידיים ורגליים וכדומה.

בגיל שנה עד שנתיים, שיעורי השחייה לתינוקות מתמקדים בתרגילי תנועה במים תוך חיזוק חגורת הכתפיים ומערכת השרירים, כאשר בגיל 3, תינוקכם כבר יוכל לשחות למרחק של עד 5 מטרים בעזרת סנפירים המותאמים לכף רגלו. בשלבים מתקדמים יותר של שיעורי השחייה לתינוקות ילדיכם יידע לשחות בכל סגנונות השחייה הקיימים ולקראת גיל 4-5 הוא כבר יוכל לשחות לטווח מרחקים ארוכים בהתאם ליכולותיו.

כיצד לבחור חוג שחייה לפעוטות?

חוגי השחייה לפעוטות חייבים להתקיים על ידי מדריכים מנוסים העוסקים ומתמחים בנושא ולכן אחד מהפרמטרים העיקריים לבחירת חוג שחייה לפעוטות היא באמצעות בדיקה בנוגע לזהותם של מדריכי החוג: ניסיון מקצועי, תעודות הסמכה מקצועיות, היקף שיעורי השחייה אותם הם מדריכים וכדומה.

כמו כן, בחירת החוג חייבת להיעשות בהתאם לעמידתו של מתחם הבריכה בו מתקיים החוג בכל התנאים המקדימים המאפשרים שחיית תינוקות ועמידתה של הבריכה בכל התקנות השונות של משרד הבריאות. הקפדה יתרה על בחירת המדריכים והמקום בו מתקיים החוג, תאפשר גם לכם ליהנות מחוגי שחייה בטיחותיים, מקצועיים ומהנים במיוחד לכם ולתינוקכם.

מהם היתרונות הנלווים לשיעורי השחייה לתינוקות?

שיעורי שחייה לתינוקות מגיל שלושה חודשים ואילך מאפשרים לכם ולתינוקכם ליהנות ממגוון רחב של יתרונות הקשורים בין היתר להתפתחותו המוטורית והקוגניטיבית של התינוק וגם לתחום הרגשי-חברתי. הפעילות במים הוכחה במחקרים רבים אשר נערכו בנושא כאחת מהפעילויות המומלצות ביותר לפעוטות עד גיל שנה, כאשר לאחר גיל שנה פעילות זו תורמת רבות לפיתוח מיומנויות השחייה ואף מחזקת את ביטחונו העצמי של התינוק.

האם כל פעוט יכול להירשם לחוג שחייה?

בהחלט כן. יחד עם זאת, מומלץ להיוועץ עם אחיות טיפת חלב או הרופא המשפחתי המטפל בתינוקכם מיום לידה וזאת לצרכי קבלת אישור רפואי המתיר לכם לקיים פעילויות מים שונות ביחד עם ילדיכם. כמו כן, בכל חוג שחייה לפעוטות תוכלו למצוא הנחיות ברורות בנוגע למצבים בהם מומלץ להימנע מקיומו של החוג, לרבות, ימים בהם תינוקכם סובל ממחלת ילדים כזו או אחרת, ימים בהם תינוקכם משלשל או מקיא ומצבים נוספים שאינם מאפשרים פעילות במים.

,
You may also like
Latest Posts from

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *